• Fest på Fjellborg,  Hverdagsfri,  Sommer på Fjellborg

    Våt, men varm av glede

    I skrivende stund har jeg akkurat krøpet under teppet i godstolen. Håret mitt er fortsatt vått etter flere timer i regnet, og det var også guttene sitt da de nå nettopp gikk til sengs. De har fått være lenge oppe i dag, men støyten for det, får vi heller ta i morgen. Det var to slitne, men veldig glade gutter som sa god natt nå i kveld, og den samme gleden føler jeg på, her jeg sitter og ser tilbake på kvelden. Vi har feiret St.Hans, og tilbragt ettermiddagen og kvelden på misjonssenteret «vårt». Hvert år har de et hyggelig arrangement for hele familien, og det har blitt en fin…

  • Hverdagsbetraktninger,  Kaffitår,  Skauliv

    I en liten lysning…

    Vi trives godt på Fjellborg, veslebonden, veslekællen, husbonden og jeg, men er det ett sted vi kanskje trives litt ekstra godt, så er det i gapahuken vår. Skjult bak noen store grantrær, bare noen få skritt inn i skauen, ligger det en liten lysning, og der har husbonden bygget en gapahuk til oss. Her tilbringer vi mye tid, og nå i påska mer enn ellers. Vi er allerede ute av tellinga på antall bållunsjer og bålmiddager så langt i ferien! Her griller vi pølser og marshmallows, forteller skrøner og steker vafler. Kaffe koker vi også, etter at jeg fikk splitter ny kaffekjele av gutta da jeg fylte år i februar.…

Verified by ExactMetrics